Social activities for sustainable development in the cement industry in Poland – good practice
 
More details
Hide details
1
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
 
2
Akademia WSB w Dąbrowie Górniczej
 
 
Publication date: 2019-11-01
 
 
Cement Wapno Beton 24(6) 462-470 (2019)
 
KEYWORDS
ACKNOWLEDGEMENTS
The paper was developed as part of the project “Positive social change in the organization as a factor of company involvement in the implementation of sustainable development”. The project was fi nanced by the National Science Center, decision no DEC-2017/25/B/HS4/01113.
 
REFERENCES (18)
1.
J. Łapińska, I. Escher, G. Kądzielawski, P. Brzustewicz, Środowiskowe aspekty rozwoju zrównoważonego w przemyśle cementowym: działania komunikowane przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w Polsce, Cement Wapno Beton, 4, 267–275 (2019) .
 
2.
J. L. Caradonna, Sustainability: A history, Oxford University Press, Oxford 2014.
 
3.
G.H. Brundtland, Report of the World Commission on Environment and Development: Our Common Future, 1987, [Online]. Available: http://www. un-documents.net [2.
 
4.
J. Elkington, Cannibals with forks. The triple bottom line of 21st century business, Capstone Publishing Ltd, Oxford 1997.
 
5.
P. Brzustewicz, Marketing zrównoważony jako nowoczesna koncepcja zarządzania produktem, [w:] W. Gonciarski, U. Ornarowicz (red.), Współczesne zarządzanie: różnorodność problemów i sposobów ich rozwiązywania, Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie, Warszawa 2013.
 
6.
L. Ganushchak-Efi menko, V. Shcherbak, O. Nifatova, Assessing the effects of socially responsible strategic partnerships on building brand equity of integrated business structures in Ukraine, Oeconomia Copernicana, 9(4), 715–730 (2018).
 
7.
E. Krajnakova, V. Navickas, R. Kontautiene, Effect of macroeconomic business environment on the development of corporate social responsibility in Baltic Countries and Slovakia. Oeconomia Copernicana, 9(3), 477–492 (2018).
 
8.
P. Śliwiński, M. Łobza, The impact of global risk on the performance of socially responsible and conventional stock indices. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 12(4), 657–674 (2017).
 
9.
ONZ, Przekształcamy nasz świat: Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030. [Online]. Available: http://www.unic.un.org.pl/fi les/164/ Agenda%202030_pl_2016_ostateczna.pdf [24.04.2019].
 
10.
J. Adamczyk, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
 
11.
G. Adda, J. Bosco Azigwe, A. R. Awuni, Business Ethics and Corporate Social Responsibility for Business Success and Growth, European Journal of Business and Innovation Research, 4, 6, 26–42 (2016).
 
12.
M. J. Epstein, Making Sustainability Work. Best Practices in Managing and Measuring Corporate Social, Environmental, and Economic Impacts, Greenleaf Publishing Limited, Sheffi eld 2008.
 
13.
P. Brzustewicz, Instytucjonalizacja etyki w przedsiębiorstwie, Pieniądze i Więź, 2, 67–74 (2012).
 
14.
Stowarzyszenie Producentów Cementu, Przemysł cementowy w liczbach 2017. [Online]. Available: http://polskicement.pl/fi les/Pages/490/ uploaded/informator%202017%20www2.pdf. [12.02.2019].
 
15.
R. Kanigel, The One Best Way: Frederick Winslow Taylor and the Enigma of Effi ciency, Penguin Books, New York, (1997).
 
16.
R. Brajer-Marczak, Dobre praktyki w doskonaleniu procesów biznesowych, Studia Informatica Pomerania, 1, 43, 15–25 (2017).
 
17.
A. Vesely, Theory and Methodology of Best Practice Research: A Critical Review of the Current State, European Journal of Public Policy, 5, 2, 98–117 (2011).
 
18.
G4 Wytyczne dotyczące raportowania. Zasady raportowania i wskaźniki, Global Reporting Initiative, 2016. [Online]. Available: https://www2. deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/gri4-Polskie-Tlumaczenie. html [24.02.2019].
 
ISSN:1425-8129
Journals System - logo
Scroll to top